Kontaktujte nás

Načíst

Do Evropy přichází elektromobil MG4 a měl by být skutečně levný

Tradiční značka MG nedávno čerstvě obsadivší český trh právě nyní prochází radikální obměnou své modelové nabídky. Tu charakterizuje výrazný futuristický design, jaký předvedlo už chystané kompaktní SUV MG Marvel R, a také návrat do tradičních automobilových tříd, které nechala současná SUV mánie trochu okorat. Takže na jednotlivé evropské trhy vstupuje MG4, poctivý pětidveřový hatchback nižší střední třídy s plně elektrickým pohonem. Bude tak konkurovat zatím nemnohým zástupcům této dříve stěžejní kategorie, například Renault Megane Electric či Volkswagen ID.3, i když zrovna ten definici klasického hatchbacku napíná až k samým hranicím. A půjde o nemilosrdný boj, v němž zařinčí především nízké ceny.

Podle ceníku zveřejněného v rodné Anglii to totiž vypadá, že požadované částky nekompromisně míří do vod, v nichž se dosud pohybovaly jen spalovací modely. Například základní provedení SE Standard Range s baterií o kapacitě 51 kWh brutto (a 50,8 kWh netto!) a dojezdem 350 km dle WLTP začíná na částce 25 995 £ (747 600 Kč), což je jen o 655 liber více, než chce Volkswagen za svůj úplně nejlevnější Golf 1.0 TSI 110 k s manuální převodovkou a velice stručnou výbavou. Samozřejmě nelze čekat závratné výkony, ale jde o plně použitelný rodinný elektromobil s velmi solidní standardní výbavou. V ní nechybí pokročilý asistenční systém MG Pilot, 10,25" dotyková obrazovka multimédií s Apple CarPlay/Android Auto, projektorové LED světlomety se světelným senzorem, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, parkovací senzory, 17" litá kola a telematika s aplikací MG iSmart. Nechybí ani funkce V2L, tedy elektrická zásuvka 230 V pro externí spotřebiče s výkonem až 2 200 W.

Náročnější si budou moci pořídit verzi MG4 SE Long Range od 28 495 £ (819 500 Kč) s baterií o kapacitě 64 kWh (61,7 kWh netto) s rychlejším nabíjením 135 kW (10–80 % SoC za 35 minut) a dojezdem dle WLTP 452 km. Výbava odpovídá slabší verzi, ovšem přibyly aktivní žaluzie v přídi vylepšující dojezd údajně až o 10 %. O pohon se stará vzadu umístěný, silnější motor 204 k místo 170 k, zrychlení 0–96 km/h se však kvůli vyšší hmotnosti zhoršuje ze 7,5 na 7,7 s. Nejvyšší rychlost v obou případech činí 161 km/h. Zajímavé ovšem je, že silnější verze má nižší homologovanou spotřebu, konkrétně 16 místo 17 kWh/100 km. Stejné základní specifikace patří i k vrcholné výbavě Trophy přidávající opulentní exteriérové doplňky včetně lepších světlometů, kožené čalounění a nejmodernější jízdní asistenty. Za to vše zaplatíte od 31 495 £ (905 800 Kč), ale také vyšší spotřebou 16,6 kWh/100 km a skromnějším dojezdem 434 km.

Vůz se v Evropě začne prodávat v září, ceny pro český trh zatím nebyly oficiálně zveřejněny.

ZDROJ: fdrive.cz

Novinky přímo do vaši schránky

Přihlášení

Zapomněli jste heslo? Pošleme Vám nové.
Jste tu poprvé? Vytvořte si nový účet.

Zavřít

Přihlaste se do našeho

věrnostního programu

Už prvním nákupem získejte trvale vyšší slevy až o 5%

Registrovat se