Tradiční značka MG nedávno čerstvě obsadivší český trh právě nyní prochází radikální obměnou své modelové nabídky. Tu charakterizuje výrazný futuristický design, jaký předvedlo už chystané kompaktní SUV MG Marvel R, a také návrat do tradičních automobilových tříd, které nechala současná SUV mánie trochu okorat. Takže na jednotlivé evropské trhy vstupuje MG4, poctivý pětidveřový hatchback nižší střední třídy s plně elektrickým pohonem. Bude tak konkurovat zatím nemnohým zástupcům této dříve stěžejní kategorie, například Renault Megane Electric či Volkswagen ID.3, i když zrovna ten definici klasického hatchbacku napíná až k samým hranicím. A půjde o nemilosrdný boj, v němž zařinčí především nízké ceny.
Podle ceníku zveřejněného v rodné Anglii to totiž vypadá, že požadované částky nekompromisně míří do vod, v nichž se dosud pohybovaly jen spalovací modely. Například základní provedení SE Standard Range s baterií o kapacitě 51 kWh brutto (a 50,8 kWh netto!) a dojezdem 350 km dle WLTP začíná na částce 25 995 £ (747 600 Kč), což je jen o 655 liber více, než chce Volkswagen za svůj úplně nejlevnější Golf 1.0 TSI 110 k s manuální převodovkou a velice stručnou výbavou. Samozřejmě nelze čekat závratné výkony, ale jde o plně použitelný rodinný elektromobil s velmi solidní standardní výbavou. V ní nechybí pokročilý asistenční systém MG Pilot, 10,25" dotyková obrazovka multimédií s Apple CarPlay/Android Auto, projektorové LED světlomety se světelným senzorem, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, parkovací senzory, 17" litá kola a telematika s aplikací MG iSmart. Nechybí ani funkce V2L, tedy elektrická zásuvka 230 V pro externí spotřebiče s výkonem až 2 200 W.
Náročnější si budou moci pořídit verzi MG4 SE Long Range od 28 495 £ (819 500 Kč) s baterií o kapacitě 64 kWh (61,7 kWh netto) s rychlejším nabíjením 135 kW (10–80 % SoC za 35 minut) a dojezdem dle WLTP 452 km. Výbava odpovídá slabší verzi, ovšem přibyly aktivní žaluzie v přídi vylepšující dojezd údajně až o 10 %. O pohon se stará vzadu umístěný, silnější motor 204 k místo 170 k, zrychlení 0–96 km/h se však kvůli vyšší hmotnosti zhoršuje ze 7,5 na 7,7 s. Nejvyšší rychlost v obou případech činí 161 km/h. Zajímavé ovšem je, že silnější verze má nižší homologovanou spotřebu, konkrétně 16 místo 17 kWh/100 km. Stejné základní specifikace patří i k vrcholné výbavě Trophy přidávající opulentní exteriérové doplňky včetně lepších světlometů, kožené čalounění a nejmodernější jízdní asistenty. Za to vše zaplatíte od 31 495 £ (905 800 Kč), ale také vyšší spotřebou 16,6 kWh/100 km a skromnějším dojezdem 434 km.
Vůz se v Evropě začne prodávat v září, ceny pro český trh zatím nebyly oficiálně zveřejněny.
ZDROJ: fdrive.cz