Kontaktujte nás

Načíst

Stát vybral projektanty D11 na hranici, Poláci už staví

ŘSD chce příští rok vybrat stavební firmu na více než dvacetikilometrový úsek. Stavět začne v době, kdy už bude v Polsku silnice hotová.

Ředitelství silnic a dálnic udělalo další krok ke stavbě dálnice D11 na česko-polskou hranici. Ve veřejné soutěži vybralo sdružení firem Valbek a Bung jako zhotovitele zadávací dokumentace stavby D11 Trutnov – státní hranice, autorský dozor a technickou pomoc. Česko je v budování dálnice na hranice ve srovnání se svými polskými sousedy notně pozadu.

Zakázka má hodnotu 122,8 milionu korun, jak vyplývá z údajů v registru smluv. Valbek už pracoval na dokumentaci pro územní rozhodnutí. ŘSD v aktuálním informačním letáku uvádí, že příští rok chce vypsat soutěž na zhotovitele a v roce 2023 téměř dvacetikilometrový úsek začít stavět. Ještě loni ŘSD uvádělo zahájení stavby o rok později.

Na konci loňského roku zahájilo ŘSD výkupy pozemků, zatím má 26 smluv. Celkem je potřeba vypořádat 171 listů vlastnictví. „Zpracovávají se geometrické oddělovací plány a znalecké posudky, které stanoví cenu vykupovaných pozemků. Postupně jsou zanášeny oddělené pozemky do katastrálních map dle jednotlivých katastrálních území,“ uvedlo ŘSD v informačním letáku.

Dálnice se má napojit má na polskou rychlostní silnici S3, která povede do Štětína, v Legnici se protne s dálnicí směrem na Vratislav. Poláci očekávají, že na české hranici v Královci budou zhruba v roce 2023. Stavba již intenzivně běží. Pro ŘSD je nyní z hlediska povolování komplikovanější úsek z Trutnova do Jaroměře, kde se čeká zahájení až v roce 2025.

Náklady přes 13 miliard korun

Úsek z Trutnova na státní hranici má měřit přes 21 kilometrů, jeho součástí je i nový průtah východním okrajem Trutnova. Na trase vzniknou u Poříčí dva tunely, jeden o délce 540 metrů, druhý 576 metrů. Od Trutnova směrem ke státní hranici je trasa vedena koridorem souběžným se stávající silnicí I/16 podél plaviště popílků tepelné elektrárny Poříčí II.

Další tunel Opevnění bude dlouhý 492 metrů, prochází pod severovýchodním svahem okraje zalesněného hřbetu za Trutnovem. Trasa dále prochází kopcovitým terénem s hlubokými příčnými údolími kolem obcí Zlatá Olešnice, Bernartice, Lampertice a Královec. Za Vlaštovčím vrchem trasa překonává údolí říčky Ličná, železniční trať a místní komunikaci mostem o délce 670 metrů, dalším velkým mostem má být 42 metrů vysoký most Lampertice. Přechod státní hranice do Polské republiky je západně od Královce (od stávajícího přechodu na silnici I/16). Odhadovaná cena je 13,3 miliardy korun.

Polské ředitelství silnic a dálnic Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) staví silnici S3 ve dvou úsecích: Bolków – Kamienna Góra a Kamienna Góra – Lubawka na státní hranici s Českem. Jde o celkem 31 kilometrů, součástí bude i nejdelší polský tunel.

ZDROJ: zdopravy.cz

Novinky přímo do vaši schránky

Přihlášení

Zapomněli jste heslo? Pošleme Vám nové.
Jste tu poprvé? Vytvořte si nový účet.

Zavřít

Přihlaste se do našeho

věrnostního programu

Už prvním nákupem získejte trvale vyšší slevy až o 5%

Registrovat se