Kontaktujte nás

Načíst

T-WAY: IVECO představilo nástupce Trakkeru

Model T-WAY určený pro nejnáročnější off-roadové aplikace přichází s atraktivnější kabinou, novými automatizovanými převodovkami HI-TRONIX, hydrostatickým pohonem, nižší hmotností a plnou konektivitou.

Historie nákladních vozů značky FIAT/IVECO určených pro nejnáročnější podmínky sahá do roku 1970, kdy byla uvedena řada FIAT/OM 300 PC. Nástupcem se o deset let později stal FIAT/IVECO 330. Už pod značkou IVECO ho v roce 1993 vystřídal Eurotrakker a o jedenáct let později Trakker. Nyní přichází T-WAY, přičemž písmeno T znamená Tough, neboli drsný. Klidně ale může evokovat i návaznost na svého předchůdce (Trakker).

Třetí do party

T-WAY přichází jako poslední v rámci kompletní obměny těžkých nákladních vozidel nazvané IVECO WAY, kterou v červenci 2019 odstartoval tahač S-WAY. O rok později ho pak následovala stavební řada X-Way. Podobně jako u nich je nejviditelnější změnou design kabiny. Ta jenavržená ve stejně atraktivním designovém stylu jako S-WAY a X-WAY. K dispozici budou dvě verze – krátká AD a dlouhá kabina AT se standardní, nebo vysokou střechou.

Přístrojová deska částečně vychází z předchůdce, je ale upravena. Nový je například multifunkční volant zajišťující i pohodlnější pozici a snazší nastupování. Kabina nabízí vysokou úroveň pasivní bezpečnosti, kterou doplňuje balíček aktivních systémů ADAS (Advanced Driving Assistance System) známý z tahačů. Modely 6×4 mohou být nyní vybavené kotoučovými brzdami. 

Tuhý základ

Zatímco pro stavební řadu X-WAY představuje terén asi 10 % pracovního času na stavbě, jinak zbytek života stráví většinou na silnici, T-WAY je zkonstruován pro práci v těch nejtvrdších podmínkách, jako jsou lomy, povrchové doly či pískovny. Základem robustnosti vozu je tuhý rám z vysokopevnostní oceli s tloušťkou 10 mm a tuhostí v ohybu 177 kNm, což podle výrobce představuje absolutní špičku v tomto segmentu. Pro „lehké“ aplikace se používá rám s tloušťkou 7,7 mm.

Přední náprava má maximální zatížení až 9 tun. Zadní kola jsou standardně osazena nápravovými redukcemi, což násobí sílu a výkon motoru. T-WAY dostal zcela nové pérování zadní tandemové nápravy (typ Heavy-duty), které je nyní odlité z jednoho kusu a díky tomu váží o 325 kg méně než u předchůdce. Na přání je k dispozici vzduchové pérování, které díky zvýšení světlé výšky a zadnímu nájezdovému úhlu zlepšuje terénní schopnosti T-WAY.

Hydrostatický pohon

Iveco T-WAY se nabízí jako tahač i podvozek pro nástavby v konfiguraci 4×4, 6×4, 6×6, provedení 8×4 a 8×8 jsou výhradně určena pro nástavby. Plněpohonná vozidla nabízejí tři rozvory 4, 4,2 a 4,5 m. Novinku v nabídce verzi 6×4 představuje systém HI-TRACTION, což je hydrostatický pohon přední nápravy. Ten se automaticky připojuje v případě potřeby do rychlosti 25 km/h. Proti klasickému mechanickému pohonu 6×6 toto řešení přináší úsporu hmotnosti a snižuje i spotřebu, zvyšuje ale servisní náklady. T-WAY dostal i novou elektrickou a elektronickou architekturu HI-MUX usnadňující připojení nástaveb, a také novou generaci pomocného pohonu PTO s výstupem až 2300 Nm.

Nové automaty

Základem pohonu modelu T-WAY zůstává osvědčený 13litrový šestiválec Cursor 13 s výkonem 510 k, což je o 10 k víc než u Trakkeru. Pro „lehké“ aplikace je připraven devítilitrový Cursor 9. Místo dřívější automatizované převodovky Eurotronic T-WAY dostal dvě nově skříně HI-TRONIX s dvanácti, nebo šestnácti rychlostmi a novými funkcemi do terénu. Hill Holder usnadní rozjezdy do kopce, Rocking Mode zase zlepšuje trakci při rozjezdu na kluzkém povrchu a Creep Mode zajišťuje plíživou rychlost na volnoběžné otáčky motoru. Na silnici najde uplatnění HI-CRUISE systém obsahující prediktivní tempomat a funkci volnoběžky Ecoroll známý ze silničních tahačů. V nabídce ale i nadále zůstává manuální převodovka.

Nová konektivita

IVECO T-WAY je standardně osazeno telematickou jednotkou Connectivity Box zajišťující plnou on-line správu a využívání služeb IVECO ON. Na dálku lze ověřit okamžitý stav každého vozidla, systém hlásí i poruchy a další informace, čímž lze předcházet nečekaným poruchám.

V Evropě již v prodeji

Iveco T-WAY bude prodáváno po celém světě. Jako první byl zahájen prodej v Evropě, kde je k dispozici v emisní normě Euro 6. Ke konci roku se do prodeje dostanou i verze Euro 3 a 5 určené pro méně náročné trhy jako Afrika, Blízký východ či Jižní Amerika.

ZDROJ: transport-logistika.cz

Novinky přímo do vaši schránky

Přihlášení

Zapomněli jste heslo? Pošleme Vám nové.
Jste tu poprvé? Vytvořte si nový účet.

Zavřít

Přihlaste se do našeho

věrnostního programu

Už prvním nákupem získejte trvale vyšší slevy až o 5%

Registrovat se