eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Znáte to, jedete na schůzku za člověkem, který je ve firmě odpovědný za firemní nákup. Chcete mu prodat svoje služby nebo produkt. Naproti vám ale sedí někdo, komu se slušně říká, že se mu pusa nezastaví.

Samotné domluvení si takové schůzky se už předem zdá být jako nadlidský úkol. On má neustále obsazený telefon, a když netelefonuje, je momentálně na nějaké schůzce, dlouze mluví a telefon vzít nemůže. On ale nazpět nezavolá. Zkoušíte volat jeho kolegy, ale ti vám do telefonu řeknou, že mně ho nemohou dát na ucho, protože s někým mluví, prý zavolá. Bohužel už nezavolá. Typickým rysem pro tyto lidi je, vedle dlouhého řečnění, i to, že jsou velmi nespolehliví. 

Ale vám se to nakonec, po dlouhé námaze, podaří a schůzka s Mluvkou může začít. Představíte sebe, firmu, předmět prodeje a standardně už pomalu předáte slovo tomu naproti vám. Jednoduše, aby se vyjádřil. Mluvka vám dá do začátku dvě minuty slávy a přejde do protiútoku. Zdánlivě vás hned na začátku, jakože pochválí, vám to přijde divné, protože toto většinou zaznívá až na konci schůzky. Divné to ale není, pro něj jste už totiž dohovořil a teď už bude mluvit pouze on. A to bez legrace.

Začne mírnou pochvalou vás nebo produktu a přechází v dlouhý hodinový monolog. Začínají všichni téměř identicky, proč tu ve firmě jsou a proč je jejich šéf s nimi spokojený. To, jen abych si nejspíš nemyslel, že tam nesedím s kdoví jakým. Přechází na téma oni a jejich konkurence. Následuje téma on, a jak produkt nebo službu jejich firmy využívá on sám, jeho okolí a rodina.

Mluví tak, že se zmůžete pouze na Ano, Ne nebo Nevím. Teď ale do toho šlápnu a skočím mu do řeči, říkám si. Omyl, on skočil do řeči mně. Následuje téma jeho rodiny, a jaká že se mu stala příhoda, když jeli za babičkou na oběd, to, že si ani neumím představit. Zvoní mu telefon, on jej zvedne (jak jinak) a v průběhu hovoru doufám v to, že po skončení zapomene nit. Hovoří přes tři minuty a nezapomene do telefonu 2x sdělit, že nemůže mluvit, protože má schůzku. Hovor dokončil a světe div se, navázal přesně tam, kde skončil.

Házím flintu do žita, jsem bez nálady, emoce a už jenom pasivně přijímám množství informací s obchodem nesouvisejících. Vyprahlo mu, jde si pro vodu. Sláva, teď už mně nechá mluvit. Ne ne, nenechte se mýlit, jako kdybyste ho polili živou vodou. Upřeně se vám dívá do očí a mele a vůbec mu není hloupé, jak se musíte cítit. Vzdávám to, sleduju hodiny a těším se, až sednu do auta a vypnu si rádio. Nic jsem nezjistil, nenabídl, nedomluvil. 

Seděl by tam s vámi hodinu, klidně dvě, hlavně když ho někdo poslouchá, má to rád. Vidí, že už se ošívám, a proto setkání zakončuje slovy, až zase budete někdy mít cestu, stavte se, pěkně se s vámi povídá. Za ty roky už vím, že je lepší se podobným lidem vyhýbat, protože s nimi nikdy žádný větší obchod nedopadnul.

A co vy, taky máte v okolí podobného člověka?

DHL Supply Chain, přední poskytovatel služeb v oblasti smluvní logistiky, rozšiřuje po roce svou flotilu ekologických kamionů o dalších deset souprav.

Celkem 21 tahačů s pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG – Liquefied Natural Gas) bude přepravovat díly pro výrobu automobilů z České republiky do Německa. DHL Supply Chain tímto krokem sníží emise CO2 o 168 tun ročně. 

„Během celoročního provozu kamionů na LNG se nám potvrdila správnost našeho rozhodnutí, a to nás motivovalo k dalšímu rozšíření naší ‚zelené‘ flotily,“ říká Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize a transportu ve společnosti DHL Supply Chain, a dodává: „Výhodou je možnost doplňování jak klasického LNG, tak LBG neboli bioLNG. Díky otevření nových stanic na našich trasách v Německu můžeme využívat tuto ještě ekologičtější variantu. Při spalování LBG se do ovzduší neuvolňují prakticky žádné sloučeniny síry a jen minimum oxidů dusíku a pevných částic.“ 

Dnes již 21 kamionů na LNG z vozového parku společnosti DHL Supply Chain přepravuje díly pro výrobu automobilů nejen z crossdocku v Nepřevázce do Glauchau v okrese Cvikov, ale také do Wolfsburgu, Hannoveru, Heilbronnu, Kasselu a Neckarsulmu. Každá ze souprav ujede v průměru 132 000 kilometrů ročně. Zásobování rozšířené ekologické flotily alternativním palivem je stále jednodušší. Plnicí stanice LNG jsou v Německu již každých cca 200 kilometrů a nově byly otevřeny i stanice s LBG. V České republice jsou aktuálně k dispozici čtyři stanice LNG – v Lounech, Klecanech, Mladé Boleslavi a Nýřanech u Plzně.  

Vozový park společnosti DHL Supply Chain posílily tahače Volvo FH460 TC LNG. „Pro tuto značku a typ jsme se rozhodli po testování všech dostupných lowdeckových LNG tahačů na trhu. Při výběru jsme posuzovali především celkovou úsporu emisí, ekonomičnost provozu a dojezdovou vzdálenost pro flexibilnější plánování přeprav. Za tahače budou připojeny návěsy Mega Liner od značky Krone s třímetrovou vnitřní výškou nákladového prostoru, do něhož se díly nakládají v unifikovaných stohovacích paletách a optimalizovaných obalech. Kompletním využitím nákladového prostoru je zajištěna efektivní přeprava automobilových dílů s nasazením menšího počtu kamionů. Tím klesají nejen emise, ale také zatížení silniční infrastruktury,“ říká Ľubomír Sasarák, manažer tuzemské flotily DHL Supply Chain.

Uvedení deseti nových kamionů na LNG do provozu je součástí programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, který směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050. 

ZDROJ: transport-logistika.cz

Znáte to. Abyste mohli dodat svoje zboží nebo službu zákazníkovi, musíte nákupčímu nejdřív „něco strčit“.

Nemám nic proti pozvání na oběd, sportovní zápas nebo formu oficiálního sponzorského daru pro firmu, to je v pořádku. Co, ale etické není, je, že na pozici odpovědné osoby nákupčího sedí člověk, který si prostě řekne o úplatek. Já jsem se s plno takovými lidmi setkal a věřte, že to nejsou žádní hlupáci nebo lidé, kterým se moc nechce pracovat. Ba naopak. Obecně se navenek tito lidé chovají a profilují víceméně podle stejných rysů. Ono to asi totiž jinak nejde, aby v tom, co dělají, byli úspěšní.

A jak se takový člověk chová? Už když k němu jdete na schůzku, tak ho v některých případech předchází pověst „ten bere“. Takových případů je méně. Většinou to zjistíte až na místě, nebo později, až se vám dostane zpětné vazby na vaši nabídku. Takový člověk toho na schůzce moc nenamluví, bedlivě vás poslouchá, má vás poměrně dobře předem nastudovaného z internetu, zdali jste nebo nejste pro něj nebezpečím. Dále padne otázka, jestli znáte jeho nadřízeného nebo majitele. Asi víte, proč… O ceny a další podmínky se zajímá pouze okrajově, vlastně ani v četných případech nedojde k předložení nabídky. Prostě z něj cítíte, že už máte vypadnout. Pěje chválu na stávajícího dodavatele, až přehnaně, argumenty se mu ale snažím, vcelku úspěšně, vyvracet a trumfnu ho i lepší cenou atd. To už ale začíná nedávat, cítí se ohrožený tím, že by se ta lepší nabídka mohla dostat k majiteli. A to je pro něj nežádoucí. Všechny totiž spojuje jedno a to, že mají pevné pouto a až téměř bezmeznou důvěru ze strany majitele nebo nadřízeného a tím i jistotu, že ke změně efektivnějšího dodavatele nedojde, nebude-li si to on přát.

Stačí, já osobně mám jasno, tady si neškrtneme, neboť naše interní hodnota takové obchody nepodporuje. Tady platí jediné, počkat, až tento člověk změní zaměstnavatele.

Pro majitele nebo ředitele firem mám jedno doporučení. Jednou za rok si osobně nechte předložit konkurenční nabídky přímo od dodavatelů, alespoň u strategických položek. Garantuju vám, že pokaždé budete něčím příjemně překvapeni.

A víte, jaký dopad má chování takového nákupčího na firmu? Tím, že nevýhodně nakupuje pro velké firmy, firma tratí ročně i několik stovek tisíc Kč. S jídlem roste chuť a za roky až miliony.

Ovšem i tady platí známé pořekadlo, kde není žalobce, není soudce. Jinými slovy, někteří naši konkurenti sami takovéto postupy proaktivně nabízejí. Kdyby toho nebylo, nebudou ani Oni.

Jaké jsou vaše zkušenosti s podobnými lidmi? Podělte se...

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.