eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Na podzim loňského roku se uskutečnily dva tradiční velké srovnávací testy tahačů, které ovládl jeden model – Scania S 540. A to s velkým náskokem.

1000 Punkte Test a ETC patří k nejuznávanějším srovnávacím testům těžkých nákladních vozidel na světě. Jsou organizovány německými odbornými časopisy za účasti zkušených novinářů z různých zemí. Posuzují se jak vlastnosti kabiny, jako je prostor řidiče, pohodlí při spánku a hladina hluku, tak i další aspekty, v podobě ovladatelnosti na silnici, řazení a snadnost údržby.

Nákladní vozidla rovněž najedou více než 300 km na různých typech veřejných komunikací. Přitom jsou vybavena kalibrovanými zařízeními pro měření paliva, která potvrzují skutečnou spotřebu s maximální přesností. V rámci každého aspektu jsou následně přidělena odpovídající skóre, jež tvoří finální výsledek jednotlivých nákladních vozidel.

V obou těchto testech získala nejvyšší celkové skóre právě Scania S 540, která dosáhla nejnižší spotřeby a zároveň i nejvyšší průměrné rychlosti. „1000 Punkte Test“, který organizuje Michael Kern, je publikován v několika odborných časopisech, včetně „Lastauto Omnibus“. Porovnání se konalo v říjnu 2020 s vozidly Scania S 540, MAN TGX 18.510 BLS a Mercedes Actros 1853 LS.

ETC, za nímž stojí Hans-Jürgen Wildhage, je publikován v „KFZ Anzeiger“ a několika dalších časopisech. Testu pořádaného v listopadu 2020 se zúčastnila nákladní vozidla DAF XF 530, Scania 540 S, MAN TGX 18.510 BLS a Mercedes Actros 1853 LS.

K účasti v obou testech byli pozváni všichni významní evropští výrobci!

ZDROJ: transport-logistika.cz

Britská televizní show Top Gear vzdala poctu Sabine Schmitzové, závodnici a občasné moderátorce tohoto pořadu. Spolupracovala na něm mnoho let. Do půlhodinového dílu, který byl odvysílán na webových stránkách BBC v neděli 4. dubna a v televizi bude odvysílán ve středu 7. dubna, se na obrazovky vrátili i původní moderátoři.

Nedávno zesnulá závodnice a občasná moderátorka britské televizní show Top Gear dostala vlastní půlhodinový speciální díl, který jí byl poctou. Stalo se pro něj něco, co by za normálních okolností bylo naprosto nemyslitelné – vrátilo se do něj původní trio Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Tým Top Gearu to uvedl na svém webu.

Tito tři moderátoři spolu s velkou částí produkčního týmu včetně jedné z hlav show Andyho Wilmana odešli po roztržce mezi Clarksonem a jedním z producentů Oisinem Tymonem. Od té doby si moderátoři a Top Gear žijí vlastními, oddělenými životy.

Speciální díl věnovaný Schmitzové na obrazovce ukázal současné moderátory, tedy Freddieho Flintoffa, Chrise Harrise a Paddyho McGuinnesse, k nimž se původní trio připojilo. Přidali se také Rory Reid a Matt LeBlanc, kteří byli moderátory donedávna i spolu se Sabine Schmitzovou, a hosté, mezi nimiž byl mimo jiné bývalý závodník formule 1 David Coulthard.

„Posíláme upřímné kondolence partnerovi Sabine Klausovi a její rodině, jejichž ztráta je mnohem větší, než ta naše. Museli jsme Sabine vzdát speciální poctu, protože byla ohromnou součástí rodiny Top Gearu, a nikdy nezapomeneme radost, kterou nám práce s ní přinesla,“ komentovala situaci šéfproducentka Top Gearu Clare Pizeyová.

„Sabine byla součástí Top Gearu více než 15 let a není překvapením, že mnoho lidí, kteří s ní pracovali, na všechno ostatní zapomnělo, aby byli součástí této pocty,“ dodal producent Alex Renton.

ZDROJ: Novinky.cz

Ve Francii se od roku 2023 budou testovat vlaky na vodík. Země podepsala smlouvu na 12 až 14 vlakových souprav určených pro čtyři regiony. Propojit by mimo jiné měly města Lyon a Clermont-Ferrand, uvedla dnes agentura AFP. Vodíkový pohon je šetrný k životnímu prostředí, protože místo skleníkových plynů vypouští jen vodní páru a vodu. Francouzský národní železniční dopravce (SNCF) se zavázal, že do roku 2035 přestane používat vlaky s naftovým motorem.

Vodíkový vlak společnosti Alstom uvedli na trh v roce 2018 v Německu. Ve Francii plánují, že bude jezdit po neelektrifikovaných sekundárních kolejích, které zatím brázdí naftové vlaky.

Elektřinu potřebnou k pohonu vlaku vyrábí palivový článek instalovaný ve střeše. Míchá palubní vodík s kyslíkem přítomným v okolním vzduchu. Energie získaná při brždění se ukládá v bateriích a může se znovu použít při zrychlování.

Vlaky financují jednotlivé francouzské regiony. Za první soupravy zaplatí 17,3 milionu eur (452 milionu Kč), což je o třetinu více, než kolik stojí běžný vlak. Francouzský stát investuje do přechodu na vodíkový pohon vlaků 47 milionů eur a další prostředky do něj vloží výrobce Alstom a dráhy SNCF.

Alstom nechal v letech 2018 až 2020 jezdit prototypy v Německu a loni i v Nizozemsku a v Rakousku. Francouzský podnik následně získal v Německu závazné objednávky na 41 vlaků, které by měly zahájit komerční jízdy příští rok. Šest souprav prodala firma do Itálie.

Model regionálního vlaku Coradia-Polyvalent, který má být upraven na vodíkový pohon, vyrábí Alstom v alsaském Reichshoffenu. Firma se ale zavázala k prodeji tohoto závodu, aby získala souhlas Evropské komise s převzetím vlakové divize kanadské společnosti Bombardier. Podle AFP Alstom za tímto účelem exkluzivně do konce dubna vyjednává s českou skupinou Škoda.

ZDROJ: ČTK

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.