eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Společnost Jungheinrich dodala svůj 100 000 vozík s lithium-iontovou baterií. Retrak ETV 216i byl dodán spolu s 15 stejnými vozíky do skladu Amazonu v Lipsku, kde je již v provozu přibližně 140 dalších elektrických vozíků Jungheinrich. 

„Dodávka 100 000. lithium-iontového vozíku je pro nás ve společnosti Jungheinrich mimořádným milníkem, na který jsme velmi hrdí. Jako průkopník elektromobility ve skladech jsme byli prvním výrobcem, který vsadil na účinnou lithium-iontovou technologii, a tím nadobro změnil standardy v našem odvětví,“ vysvětluje člen představenstva společnosti Jungheinrich pro prodej Christian Erlach.

Dnes jsou lithium-iontové baterie standardním vybavením pro bezemisní elektromobilitu skladu. Vyznačují se zejména svou energetickou efektivitou. V porovnání s dieselovým vozíkem stejné výkonnostní třídy vypouští elektrický vozík s lithium-iontovou baterií po celou dobu své životnosti včetně výroby méně než polovinu emisí CO2. Využitím elektřiny z obnovitelných zdrojů energie lze emise CO₂ snížit až o 90 %. Lithium-iontová technologie tak rozhodujícím způsobem přispívá k udržitelnější intralogistice. 

Společnost Jungheinrich byla v roce 2011 prvním výrobcem na světě, který uvedl na trh sériově vyráběný vozík s lithium-iontovou baterií. Od té doby se lithium-iontová technologie stala nejrychleji se rozvíjející bateriovou technologií pro vozíky. Přesvědčuje spolehlivě vysokým výkonem, sníženou spotřebou energie, rychlým nabíjením, bezúdržbovostí a dlouhou životností. Společnost Jungheinrich plánuje do roku 2025 dosáhnout 70% podílu lithium-iontových vozíků na celkovém počtu prodaných vozíků.

Vozík ETV 216i dodaný do skladu společnosti Amazon v Lipsku je vozíkem řady Jungheinrich POWERLiNE. Díky koncepci integrovaných lithium-iontových baterií stanovila společnost Jungheinrich opět nový průmyslový standard. Vozíky POWERLiNE využívají všechny výhody lithium-iontových baterií, a to jak z hlediska designu, tak i konstrukce. Jsou kratší, bezpečnější a pohodlnější než všechny ostatní vozíky před nimi. Díky tomu také uvolňují to, co je ve skladu nejcennější: prostor. Další zvláštností vozíků POWERLiNE je, že až do okamžiku dodání zákazníkovi jsou zcela neutrální z hlediska emisí CO2. To je zajištěno mimořádně udržitelnou a energeticky účinnou výrobou a dále také certifikovanými opatřeními, kterými jsou kompenzovány emise, jimž se v současnosti při výrobě ještě nelze vyhnout. Za tímto účelem společnost Jungheinrich investuje do projektů v oblasti solární a větrné energie a biomasy.

ZDROJ: transport-logistika.cz

Klimaticky neutrální přeprava zásilek. Logistická společnost Gebrüder Weiss předala další certifikát o kompenzaci emisí CO2 svému klientovi v České republice. „Těší nás, že do našeho programu snižování emisí zero emissions se zapojil náš významný obchodní partner, společnost SFS Group, se kterou dlouhodobě spolupracujeme. Dokazuje to, že hodnoty jako je udržitelnost nebo vztah k naší planetě jsou i v obchodním prostředí důležitým aspektem,“ říká Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss.

Podstatou programu zero emissions, který svým českým zákazníkům Gebrüder Weiss představil začátkem roku 2022, je kompenzace těch emisí CO2, které vznikly v důsledku přepravy zásilek participující společnosti. Pro každou jednotlivou zásilku je proveden výpočet objemu emitovaných plynů a tento údaj je společně s náklady na jejich kompenzaci uveden na faktuře za poskytnuté služby. Účastníci programu tak mají přesnou informaci o rozsahu podpory, kterou je potřeba poskytnout některému z certifikovaných projektů na ochranu klimatu na několika různých kontinentech. Podporované projekty jsou pečlivě vybrány a monitorovány. Klienti, kteří program společnosti využívají, obdrží certifikát dokládající jejich podporu příslušného projektu. 

Pro SFS Group, předního světového dodavatele přesných součástí a sestav pro kritické aplikace či mechanických upevňovacích systémů a kvalitních nástrojů, je snižování emisí a dopadů vlastní činnosti na životní prostředí jednou z klíčových strategických priorit. „Společně s našimi zákazníky, podle jejich požadavků a specifických potřeb vyvíjíme a dodáváme pro nejrůznější odvětví a trhy taková řešení na míru, která nabízejí trvalou a udržitelnou přidanou hodnotu. Smysl pro ochranu životního prostředí je základní hodnotou naší společnosti,“ doplňuje Guillaume Pasquier, jednatel SFS Group v České republice.

„Máme radost ze spolupráce se stávajícími účastníky programu zero emissions a jsme připraveni pomoci i dalším klientům na cestě k uhlíkové neutralitě,“ dodává Jan Kodada.

ZDROJ: transport-logistika.cz

České silnice bude brázdit nový policejní speciál. Svou službu u Policie České republiky začalo Ferrari F 142-458 Italia. Vozidlo vyrobené v roce 2011 dříve sloužilo pachatelům trestné činnosti, při čemž najelo přibližně 2 tisíce kilometrů. Jeho maximální rychlost je 326 km/h a úpravy vyšly na 340 tisíc.

Vozidlo je ve zvláštním barevném provedení (priorita viditelného dohledu, původní barva vozidla byla červená), vybaveno kamerovým systémem, radiostanicí, zvláštním výstražným světlem a nápisovým displejem. Součástí výbavy bude pistolový měřič rychlosti.
Vstupní náklady na zprovoznění vozidla (vozidlo bylo uskladněno 10 let) byly 130 000 Kč s DPH. Cena servisu na rok 2022 cca 25 000,- Kč s DPH.

„Vozidlo bude sloužit na celorepublikovém útvaru a počítáme s jeho nasazením proti těm nejagresivnějším pirátům českých silnic. Jeho potenciál můžeme využít i při pronásledování odcizených vozidel, která přes naše území projíždějí do sousedních zemí. Škála úkolů, které vozidlo bude plnit, je skutečně široká,“ uvádí ředitel služby dopravní policie plk. Jiří Zlý.

Vůz najde využití při boji s mezinárodními ilegálními závody. Policie ví o zhruba třiceti takových akcí ročně, které mají trasu i přes území ČR. V těchto případech se jedná o obdobná vozidla s extrémním výkonem, kterým nemohou plně konkurovat běžná hlídková vozidla. Dále také při dohledu v místech hlášených tuningových srazů a v rámci preventivních aktivit.

Obdobná vozidla jsou využívána i zahraničními bezpečnostními sbory v Itálii, Německu nebo Velká Británii. Vozidlo bude využíváno Speciálním oddělením dohledu Čechy s celorepublikovou působností a řízeno jen speciálně vyškolenými policisty.

Jen v minulém roce zabavila policie necelých 900 vozidel, z nichž drtivá většina je následně prodána a z výnosů je pak saturována pachatelem způsobená škoda. Některé vozidla si policie ponechává pro plnění služebních úkolů. Zabavených vozidel, která pocházela z trestné činnosti má policie ve službě stovky a slouží k potírání závažné trestné činnosti po celé České republice.

ZDROJ: zdopravy.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.