Mercedes-Benz oznámil rozšíření svých stávajících asistenčních funkcí v Evropě, představujíc tak další krok směrem k plně autonomní jízdě. Vybrané modely s potřebnou výbavou budou schopny automatického předjíždění pomalejších vozidel, což je funkce spadající do stupně 2+, nebo-li „částečná autonomie“.
Jedná se o rozšíření schopností úrovně 2, mezi které můžeme řadit adaptivní tempomat nebo udržování pruhu na dálnici. Tato vlastnost, známá jako automatická změna pruhu (ALC), se již využívá ve vozech tříd C,E,S a všech modelech z řady EQ, které se prodávají ve Spojených státech a Kanadě.
Podmínkou pro integraci funkce ACL je systém adaptivního tempomatu DISTRONIC s aktivním asistentem řízení a navigace MBUX. Pokud před vámi jede pomalejší vozidlo, Mercedes může v rychlostním rozmezí 80 až 140 km/h sám iniciovat změnu jízdního pruhu a následně se vrátit do původního. Tento manévr nevyžaduje impuls ze strany řidiče, který je ovšem za případné komplikace stále plně odpovědný, takže jeho ruce musí zůstat po celou dobu na volantu.
„Mercedes-Benz již léta určuje standardy v oblasti automatizované jízdy a asistenčních systémů pro řidiče. Se systémem DRIVE PILOT nabízíme první vozidla s mezinárodně certifikovaným stupněm SAE 3, které jsou od roku 2022 k dispozici v Německu a brzy budou dostupné také ve Spojených státech“, komentoval člen představenstva společnosti Mercedes-Benz Group AG, ředitel pro technologie, vývoj a zakázky, Markus Schäfer.
„Nyní navíc nabízíme ještě pohodlnější jízdu se systémem automatické změny pruhu. Ten je možné objednat ve Spojených státech a s radostí vám oznamuji, že nyní můžeme funkci ACL nabízet také v Evropě. Mercedes-Benz tak podtrhuje svou pozici průkopníka a technologického lídra,“ dodal Schäfer.
ZDROJ: autorevue.cz