Kontaktujte nás

Načíst

Mercedes-Benz a jeho elektromobil, který může plně nahradit auto se spalovacím motorem

Simulované jízdy nebo kroužení na polygonu jsou jedna věc, ale dát na baterie rekordní jízdu ve skutečném provozu? Německému konceptu se to podařilo.

Začátkem letošního roku představil Mercedes elegantní studii Vision EQXX, jejíž futuristická karoserie se chlubí extra nízkým součinitelem aerodynamického odporu cx 0,17. Vůz váží 1755 kilogramů, pohání ho 180kW elektromotor a energii čerpá ze 100kWh baterie – tedy až na snadné obtékání vzduchu se v základních parametrech moc nevymyká současným elektrovozům.

Koncept ale využívá 900V architekturu a na poháněná zadní kola se prý dostane až 95 procent energie. K úsporám si pomáhá solárním panelem na střeše nebo 20“ koly v pneu o rozměrech 185/65. Speciální obutí Bridgestone má faktor valivého odporu 4,7, zatímco současná nejvyšší třída A v parametrech evropských pneu vyžaduje pouze 6,5.

Rekordní jízda odstartovala v německém Sindelfingenu a vedla skrz Švýcarské Alpy až do Cassis na Azurovém pobřeží ve Francii. Dálková jízda byla absolvována se zaplombovanou nabíjecí zásuvkou a za doprovodu nezávislého odborníka z certifikačního orgánu TÜV Süd. Po cestě v běžném provozu Vision EQXX potkal vše, s čím se může na cestách setkat každý účastník provozu – dálnice, na nichž jel až 140 km/h, dopravní omezení, alpské kopce, teploty od 3 do 18 stupňů Celsia a samozřejmě ostatní auta.

Mercedes Vision EQXX ujel 1008 kilometrů za 11 hodin a 32 minut, v baterii zbývala energie na dalších 140 kilometrů. Výsledná spotřeba činila pouhých 8,7 kWh/100 km. Poznatky z této jízdy Mercedes využije u svých budoucích modelů, stejně jako prvky zajímavé techniky studie EQXX.

 ZDROJ: autorevue.cz

Novinky přímo do vaši schránky

Přihlášení

Zapomněli jste heslo? Pošleme Vám nové.
Jste tu poprvé? Vytvořte si nový účet.

Zavřít

Přihlaste se do našeho

věrnostního programu

Už prvním nákupem získejte trvale vyšší slevy až o 5%

Registrovat se