Novinky v dopravě

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Daimler předběhl Teslu. V Tokiu představil první plně elektrický kamion.

Postupná elektrifikace automobilového průmyslu se nově začíná projevovat také v segmentu nákladních automobilů. Své plány na první plně elektrický kamion již před nějakým časem oznámila Tesla, nicméně toto prvenství ji aktuálně sebral německý gigant Daimler.

K této příležitosti využil tokijský autosalon, kde debutoval s nákladním vozem E-Fuso. Novinka ujede na jedno nabití kolem 217 kilometrů a uveze 11 tun nákladu. Představený nákladní vůz je společným projektem divizí Mitsubischi a Daimleru, které se chtějí zasadit o efektivní řešení situace ve městech, kam nesmí vozy se spalovacím motorem.

V nejvyšší možné konfiguraci se E-Fuso pochlubí akumulátory s celkovou kapacitou 300 kWh. O způsobu a technologii nabíjení se výrobce bohužel zatím nepodělil. Ačkoli neznáme všechny podrobnosti, v tiskových materiálech se hovoří o brzkém nasazení na trzích v Evropě a Japonsku, kde již nyní existuje obstojná infrastruktura pro provoz podobného typu dopravních prostředků.

Lehčí nákladní vozidla se přitom již v těchto dnech prohánějí po New Yorku, kde slouží firmám 7-Eleven a UPS, které využili možnosti testovacího programu. Tlak po stále ekologičtějších nákladních vozidlech bude podle odborníků neustále stoupat, což má vyústit v dynamičtější odezvě automobilek.

Co se týče modelu E-Fuso, jeho úlohu si lze představit ve flotilách rozvozových vozů, které slouží k doručování zboží z terminálů spedičních a dopravních firem. Do budoucna přitom nelze vyloučit ani upravené verze s větším akumulátorem, které by byly ideální pro použití na pravidelných linkách mezi skladovými depy.

27.10. ceskymac.cz