Novinky v dopravě

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Německé Porsche vsází na expanzi elektromobilů

Porsche se snaží rozšířit svou řadu elektromobilů, protože tato značka sportovních vozů pátrá po dodatečném zdroji energie a snaží se vyjít vstříc emisním požadavkům Číny, jež jsou ostře kritizovány za to, že jsou jedny ze světově nejpřísnějších.

Nové modely napájené bateriemi by mohly stát po boku ostatních sportovních automobilů této značky již v roce 2019, oznámil ve středu šéf divize Oliver Blume. Tento posun by rovněž mohl zahrnovat více hybridů mimo již zavedený sportovní užitkový vůz Cayenne a čtyřdveří Panamera. Porsche se domnívá, že akcelerující způsobilost elektrických motorů dodá značce zásadní prestiž.

Šéf divize Oliver Blume uvedl, že toto jednání není iniciováno pouze potřebou vyjít vstříc novým pravidlům. Technologie elektrických vozidel je podle něj velmi lukrativní a umožňuje vozidlům vytvářet zajímavý sportovní zážitek, což se k této značce dokonale hodí.

V Šanghaji Porsche představilo předělaný napájecí model vozu Panamera, jenž se má stát nejsilnějším modelem čtyřdveřového kupé. Je to právě kombinace síly a efektivity, jenž je pro Volkswagen AG klíčem k lákání zákazníků na jeho největším trhu, jimž je právě Čína. Čínská vláda v září zveřejnila návrh pravidel, jež budou tlačit na automobilový průmysl, aby produkoval více automobilů s elektromotory za účelem snížení znečištění ovzduší, upřesnila agentura Bloomberg.

Porsche generuje největší ziskovou marži z celého koncernu Volkswagen a tyto ziskové podmínky jsou základem pro financování vývoje elektromobilů a automatizovaných technologií, zatímco značnou část zisku, konkrétně 22,6 miliard eur, absorbuje hrazení škod způsobených emisním skandálem.

Aby společnost ještě více vylepšila svou image v Číně, začala stavět závodní trať poblíž šanghajského okruhu Formule 1a snaží se podnikat i další kroky, aby přilákala místní nadšence. Zásadní význam má odhalení již zmíněného, předělaného vozu Panamera, jež disponuje dlouhým rozvorem a silou 330 koní. Tento vůz byl navržen speciálně pro čínský trh, aby uspokojil poptávku místních kupujících po větších vozech.

Tento model ještě více zdůrazňuje, jak moc je pro nás čínský trh důležitý, dodal Oliver Blume.

Prodeje v prvním kvartále vzrostly o 10 % na 18 126 vozů, čímž překonaly růst o 4 % na 12 718 vozů v USA. Celkový prodej vzrostl o 7 %, což představuje konečný prodej 59 689 vozidel. Společnost předpovídá lehce vyšší prodeje a příjmy pro rok 2017, avšak provozní zisk po vyloučení kurzových efektů by měl zůstat na úrovni loňského roku.

Autor: Jakub Venský