Výrobce nákladních automobilů Volvo Trucks představil modely Volvo FH a FM v provedení LNG, tedy s motorem na zkapalněný zemní plyn. Výkonem i úsporou se nová vozidla vyrovnají kamionům na naftu, daleko méně ale zatěžují životní prostředí.
Emise CO2 u kamionu poháněného bioplynem jsou až o sto procent nižší než u vozu poháněného naftou. Podle měření automobilky nové tahače Volvo FH LNG a Volvo FM LNG spalují oproti starším modelům aut poháněných zemním plynem o 15 až 25 procent méně paliva. Díky využití technologie zkapalněného zemního plynu LNG je dojezd vozidel při nákupu verze s největší nádrží až jeden tisíc kilometrů.
„Naše nová vozidla s pohonem na zkapalněný zemní plyn nebo bioplyn ovlivňují klima daleko méně než vozidla na naftu. Navíc mají o mnoho nižší spotřebu paliva než ostatní vozidla na plyn, která jsou v současnosti dostupná na trhu. Díky tomu má plyn jako náhrada za naftu ještě příznivější pozici, a to dokonce i pokud se jedná o těžkou dálkovou přepravu,” říká Mats Franzén, produktový manažer pro motory ve společnosti Volvo Trucks.
Přepravce, který v rámci těžké přepravy s vozidlem na zemní plyn ročně najede 120 000 kilometrů, sníží v porovnání s naftou emise CO2 až o 20 tun ročně. S ohledem na skutečnost, že v EU bylo jen za pouhý loňský rok zaregistrováno 264 000 nových těžkých nákladních vozidel, je potenciál k významnému celosvětovému snížení emisí u těžké komerční přepravy opravdu obrovský. Díky podpoře EU se také stále více rozšiřuje infrastruktura pro čerpání LNG.
„Na LNG nahlížíme jako na nejlepší dlouhodobou alternativu k naftě, a to pro regionální i dálkovou přepravu, kde nejvíce záleží na úspoře paliva, nákladové kapacitě a produktivitě. Pokud se zvýší podíl bioplynu, dopad na klima může být ještě mnohem menší,“ říká Lars Mårtensson, ředitel oddělení pro životní prostředí a inovace ve společnosti Volvo Trucks.
4.10. logistika.ihned.cz